Kasper Kold Pedersen -

Kasper Kold Pedersen

"Som studerende har jeg lært virkelig meget på kort tid hos Comit"

Kasper Kold Pedersen

Frontline Consultant

+45 4911 8844
servicedesk@comit.dk

Hvornår startede du hos Comit?

1. juni 2018.

 

Hvad var det der gjorde at Comit var ’stedet’ for dig?

En kombination af interesse og nysgerrighed på IT-sikkerhed og IT-infrastruktur, samt et rigtig godt indtryk af folkene hos Comit, gjorde det til det rigtige sted for mig. De har fra starten udvist stor forståelse og fleksibilitet over for mig som studerende, hvor jeg skal kunne passe et fuldtidsstudie ved siden af.

 

Hvad er dit område – kort fortalt?

Jeg sidder i den tekniske afdeling, nærmere bestemt servicedesk. Som frontline-konsulent er jeg ofte den første som kunden får i røret, hvilket for det meste indebærer en ret uforudsigelig arbejdsdag. Det synes jeg kun er positivt. Jeg er nødt til at høre godt efter og sætte mig ind i kundens problem, så jeg kan vurdere, hvorvidt det er noget jeg kan løse på egen hånd, eller om jeg skal hive fat i en systemkonsulent eller seniorkonsulent. I min situation som studerende er det at blive kastet ud i nye ting et vigtigt parameter, og jeg føler, at jeg har lært virkelig meget om IT-infrastruktur på kort tid hos Comit.

 

Hvad betyder personlig IT for dig?

At man forsøger at skabe en så god relation til kunderne som muligt, så de nærmest føler at man er en god kollega fra IT-afdelingen, og ikke en ekstern konsulent.

 

Hvor tror du at Comit (som arbejdsplads) bevæger sig hen i fremtiden?

Det har været en begivenhedsrig første tid for mig her i Comit. Jeg fornemmer klart at der er en god udvikling i gang på vej i retning af et stigende antal kunder, flere arbejdsopgaver, og med mere og mere fokus på IT-sikkerhed.