DinnerBooking

CHRISTIAN THYGESEN, Indehaver

DinnerBooking, som ejes og drives af brødrene Peter og Christian Thygesen, administrerer bookinger for 1.000 restauranter og caféer.

Virksomhed: DinnerBooking
Grundlagt: 2004
Antal medarbejdere: 36 (fordelt i Danmark, Finland og Rumænien)
Løsning: Office 365

Efterhånden som DinnerBooking er blevet større, har de fået behov for at strømline virksomheden, ved at bruge samme produkter og platform. Derfor har de nu fået Office 365.

Christian så for år tilbage at Microsoft Office gik fra at være et produkt med engangslicenser til nu at være abonnementsbaseret. Christian fortæller: “Der er både fordele og ulemper ved det. Ulempen er at man betaler løbende, men fordelen er helt klart at vi altid har den nyeste version. Derudover har Microsoft bevæget sig hen i clouduniverset fra lokale installationer”. Det synes Christian er et rigtigt træk og glæder sig ved at kunne drage fordel af, at have én samlet løsning med cloud produktivitetsværktøjer og filhåndtering.

 

“Vi havde tidligere udfordringer, med flere løsninger der kunne noget forskelligt og som ikke talte så godt sammen som et produkt af samme pakke”.

 

Christian fortæller: “Før havde vi mange forskellige løsninger, der ikke talte så godt sammen som et produkt af samme pakke. Efterhånden kom der flere ansatte hos DinnerBooking, som hver især har bidraget til at vi stod med mange forskellige programmer og processer. Det har været fint indtil nu, da mange af de benyttede programmer var gratis. I en organisation der vokser, som vores, kommer der dog et tidspunkt, hvor der er behov for ensartethed og at arbejde på samme platform. Arbejdsgange betyder meget for en forretning, især når vi har folk der sidder andre steder i verden. Det er meget vigtigt at vi har retningslinjer for hvordan vi gør tingene og at vi arbejder på en fælles platform.”

 

Valget faldt naturligt på Office 365, da det er et produkt som de fleste har arbejdet med. Christian kendte Comit fra sit netværk, og han vidste at Comit har en stabil support og supergodt kendskab til Office 365. Christian fortæller: “Comit er en meget kompetent partner. Jeg har igennem forløbet rådført mig med Comit og fået al den support jeg havde behov for”. Peter, som er salgschef hos DinnerBooking, har også rådført sig hos Comit bl.a. vedr. valg af CRM-system.

Når man starter et firma anbefaler Christian at man tager Office 365 i brug så tidligt som muligt. Han fortsætter: “Vi har taget det i brug forholdsvis sent, men det er en god idé at strømline sin virksomhed lige så snart man har mulighed for det. Når der kommer flere medarbejdere til, er der behov for at man nøjagtig ved hvor data ligger og hvordan man håndterer det. Selvfølgelig kommer det an på hvor man er, da virksomheder jo er på forskellige niveauer og det kræver nogle omkostninger, så det er et spørgsmål om balance hvornår man begynder at tage de professionelle produkter i brug.”

 

“Comit er en meget kompetent partner, jeg har igennem forløbet rådført mig med Comit og fået al den support jeg havde behov for”

 

Om fremtiden fortæller Christian: “Vi er endnu ikke begyndt at bruge hele pakken, og vi har kun delvist migreret arbejdsstationer fra det gamle Office til Office 365. Generelt er det nogle supergode samarbejdsværktøjer, og vi anvender med succes Microsoft Teams i stedet for Slack og Skype til private. Det tegner meget positivt at vi nu er på vej ind i en samlet platform med bedre overblik over data og processer, og vi har derfor planer om at se på SharePoint fremfor Dropbox.”

Se mere her:

Microsoft Office 365