Password Reset
Spar tid – gør dine brugere selvhjulpne
Password Reset er en intuitiv løsning, der assisterer brugerne, når de har glemt eller skal skifte deres password – helt uden involvering fra Servicedesk.
Der kræves ingen udrulning, eller at brugerne skal vide, hvor løsningen findes. En meddelelse dukker selv op på brugerens mobil, når der er behov. Som en integreret del af login-processen giver den straks brugerne besked, når de glemmer deres password, og sender proaktivt meddelelser, når deres password er ved at udløbe.
I dag skal brugerne ændre passwords hyppigt. Desuden kræver password-politikker, at der bruges komplekse kombinationer af bogstaver, tal og specialtegn, og samtidig tillader de ikke “genbrug” af passwords. Resultatet er, at brugerne glemmer deres passwords som aldrig før og må kontakte IT-afdelingen for at få hjælp. Faktisk er problemet med glemte passwords en reel belastning for IT-servicedesken. Statistikken viser, at mellem 30 og 50 procent af alle opkald til Servicedesk er relateret til password problemer.
Sådan fungerer det
Med et enkelt klik bliver brugeren guidet over på selvbetjeningsportalen. Der skal de indtaste deres brugernavn efterfulgt af en OTP kode, som sendes f.eks. via SMS. Denne indtastes, og brugeren kan nu ændre password, logge på og arbejde videre. (Se også produktblad på denne side.)
Se film om hvor nemt det er at skifte sit password selv
Ring til Comit på +45 4911 8800 og hør hvordan vi kan hjælpe
Vigtige fordele
Automatiserede notifikationer sikrer, at brugeren kan nulstille sit password ved at blive ført til selvbetjeningswebsitet.
Brugeren kan med et nemt og intuitivt værktøj til at verificere sin identitet og nulstille sit password i Active Directory.
Brugeren modtager automatisk en SMS 3 dage før udløbstidspunktet for password, inkl. et link til selvbetjeningssitet, hvor brugeren føres igennem processen og kan forny sit password.
Entrust Datacard Password Reset understøtter også medarbejdere som bruger privat mobilnummer som de ikke ønsker offentligt tilgængeligt i virksomhedens AD.
SMS Passcode leverer status-feedback, som sætter brugeren i stand til at følge login-processen, som den skrider frem. Status-feedback skaber tillid hos brugeren og reducerer antallet af helpdesk-opkald.
Password Reset Modulet installeres og vedligeholdes centralt, hvilket gør det meget nemt at implementere. Intet behov for yderligere brugsanvisninger eller installation på enheder.
Bruteforce attacks* vil ikke være en trussel ved anvendelse af løsningen. Hackeren kan ikke låse brugeren ude af AD, men vil i stedet blive stoppet inden, hvor den reelle bruger vil blive gjort opmærksom på at noget er galt.
Derfor skal du vælge Comit
Trusselsbilledet har udviklet sig ganske dramatisk, og hackere har værktøjer til rådighed, som er mere avancerede end nogensinde. En undervurdering af disse trusler kan have altødelæggende konsekvenser for din organisation, men vi kan hjælpe dig.
Med SMS Passcode Password Reset kan vi gennemføre opsætning og komme i gang på ganske kort tid. Og med Comit’s øvrige viden om både trusselsbillede og sikkerhedsteknologi samt adgang til den bedst mulige konsulentbistand hvis uheldet er ude, er vi et naturligt førstevalg.