Identity as a Service & Password Reset

SMS Passcode

Nem og sikker adgang med Identity as a Service og spar tid med Password Reset

En multi-faktor løsning fra Identity as a Service sikrer, at kun godkendte brugere kan få adgang til
virksomhedens systemer. Fordelen ved dette system, er, at det tilpasser sig din eksisterende
infrastruktur. Systemet virker i realtid, hvilket vil sige, at der genereres og afsendes en engangs-
kode til det tilknyttede mobilnummer i det øjeblik, medarbejderen forsøger at tilgå systemet.

Om du er On-premise, hybrid eller helt Cloud, så kan du med Entrust MFA sikre en ensartet og gnidningsfri login-oplevelse på tværs af alle virksomhedens systemer.

Password Reset

Password Reset er en intuitiv løsning, der assisterer brugerne, når de har glemt eller skal skifte deres password – helt uden involvering fra Servicedesk.

Der kræves ingen udrulning, eller at brugerne skal vide, hvor løsningen findes. En meddelelse dukker selv op på brugerens mobil, når der er behov. Som en integreret del af login-processen giver den straks brugerne besked, når de glemmer deres password, og sender proaktivt meddelelser, når deres password er ved at udløbe.

I dag skal brugerne ændre passwords hyppigt. Desuden kræver password-politikker, at der bruges komplekse kombinationer af bogstaver, tal og specialtegn, og samtidig tillader de ikke “genbrug” af passwords. Resultatet er, at brugerne glemmer deres passwords som aldrig før og må kontakte IT-afdelingen for at få hjælp. Faktisk er problemet med glemte passwords en reel belastning for IT-servicedesken. Statistikken viser, at mellem 30 og 50 procent af alle opkald til Servicedesk er relateret til password problemer.

Sådan fungerer det
Med et enkelt klik bliver brugeren guidet over på selvbetjeningsportalen. Der skal de indtaste deres brugernavn efterfulgt af en OTP kode, som sendes f.eks. via SMS. Denne indtastes, og brugeren kan nu ændre password, logge på og arbejde videre. (Se også produktblad på denne side.)

Få en risikovurdering af jeres systemer

Fordele ved at bruge Identity as a Service

Checkmark
Uovertruffen pålidelighed.

Den avancerede OTP-leveringsplatform og automatiske failover-mekanisme sikrer, at OTP-koderne altid når frem til brugerne, uanset hvor og hvornår de logger ind.

Checkmark
Lokationsbestemt afsendelse

Løsningen kan konfigureres til automatisk at vælge den bedst egnede OTP-leveringsmetode ud fra brugerens login-kontekst.

Checkmark
Status-feedback

Identity as a Service leverer status-feedback, som sætter brugeren i stand til at følge login-processen, som den skrider frem. Status-feedback skaber tillid hos brugeren og reducerer antallet af helpdesk-opkald.

Checkmark
MemoPasscodes™

Med MemoPasscodes™ benyttes bogstavkombinationer på en innovativ måde for at forsyne brugerne med letlæselige koder, som er nemme at huske, og som bidrager til at understøtte den intuitive login-procedure.

Checkmark
Flash-SMS

Som standard sendes OTP-koderne som Flash-SMS, der automatisk vises på brugerens mobiltelefon. Ingen brugerhandling er nødvendig. En ekstra fordel er, at Flash-SMS ikke bliver gemt på mobiltelefonen. Almindelig SMS understøttes som valgmulighed

Vigtige fordele ved at bruge Password Reset

Checkmark
Kom hurtigt online igen

Automatiserede notifikationer sikrer, at brugeren kan nulstille sit password ved at blive ført til selvbetjeningswebsitet.

Checkmark
Intuitiv brugeroplevelse

Brugeren kan med et nemt og intuitivt værktøj til at verificere sin identitet og nulstille sit password i Active Directory.

Checkmark
Meddelelse om udløb

Brugeren modtager automatisk en SMS 3 dage før udløbstidspunktet for password, inkl. et link til

Checkmark
Understøtter privat mobilnummer

Entrust Password Reset understøtter også medarbejdere som bruger privat mobilnummer som de ikke ønsker offentligt tilgængeligt i virksomhedens AD.

Checkmark
Status-feedback

Identity as a Service leverer status-feedback, som sætter brugeren i stand til at følge login-processen, som den skrider frem. Status-feedback skaber tillid hos brugeren og reducerer antallet af helpdesk-opkald.

Checkmark
Nem Udruldning

Password Reset Modulet installeres og vedligeholdes centralt, hvilket gør det meget nemt at implementere. Intet behov for yderligere brugsanvisninger eller installation på enheder.

Checkmark
Bruteforce attacks

Bruteforce attacks* vil ikke være en trussel ved anvendelse af løsningen. Hackeren kan ikke låse brugeren ude af AD, men vil i stedet blive stoppet inden, hvor den reelle bruger vil blive gjort opmærksom på at noget er galt.

Derfor skal du vælge Comit

Trusselsbilledet har udviklet sig ganske dramatisk, og hackere har værktøjer til rådighed, som er mere avancerede end nogensinde. En undervurdering af disse trusler kan have altødelæggende konsekvenser for din organisation, men vi kan hjælpe dig.

Med Identity as a Service & Password Reset kan vi gennemføre opsætning og komme i gang på ganske kort tid. Og med Comits øvrige viden om både trusselsbillede og sikkerhedsteknologi samt adgang til den bedst mulige konsulentbistand, hvis uheldet er ude, er vi et naturligt førstevalg.

Kontakt os vedrørende Identity as a Service & Password Reset

Bliv kontaktet af vores eksperter, så vi kan finde den helt rigtige løsning til dig.